محمدطاهامحمدطاها، تا این لحظه: 16 سال و 1 ماه و 20 روز سن داره
رهارها، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 1 روز سن داره
محمد پارسامحمد پارسا، تا این لحظه: 7 سال و 8 ماه و 19 روز سن داره

بهونه هاي زندگي

9 روش ابراز علاقه به کودک

1394/1/23 12:12
1,461 بازدید
اشتراک گذاری

همه ما گاهی آنقدر سرمان با چیزهای مختلف مشغول است که یادمان می‌رود برای چیزهای مهم زندگی‌، مانند ابراز علاقه به فرزندان، وقت بگذاریم. اما نگران نباشید، حتی اگر شما وقت کافی برای این کار ندارید، ما به شما راههای ساده‌ای را نشان می‌دهیم که معنی «دوستت دارم» می‌دهد.

 

1. برای فرزندتان یادداشت بگذارید

گذاشتن یک نوشته کوتاه در ظرف غذای کودکتان یا کیف مدرسه او می‌تواند ایده خوبی باشد. برای کودکان بزرگ‌تر که دوست ندارند هم کلاسی‌هایشان از این که مادرش به او نامه‌ای داده باخبر شوند، می‌توانید یادداشت را در اتاق خواب او بگذارید.

2. زمانی که به او سلام یا با او خداحافظی می‌کنید، در آغوشش بگیرید

آیا می‌دانید که گاهی عمل ما انسان‌ها از کلام‌مان تاثیرگذارتر است؟ شاید شما این کار را هر روز بدون فکر انجام دهید، یا این که چون والدین تان این رفتار را با شما نمی‌کردند، شما نیز از انجام آن امتناع می‌کنید اما به یاد داشته باشید که همین عمل به ظاهر کوچک، معنی بسیاری برای کودکان دارد.

3. با هم شام بخورید

تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که در کنار والدین خود شام می‌خورند نسبت به دیگران از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند و نمره‌های بهتری در مدرسه می‌گیرند. زمان شام بهترین موقعیت برای دور هم جمع شدن و صحبت کردن درباره مسائلی است که در طول روز اتفاق افتاده. اگر فرصت این کار را برای شام ندارید، وعده دیگری مانند صبحانه یا اسنک یا حتی عصرانه را در نظر بگیرید.

4. با هم کتاب بخوانید

شاید این کار را زمانی که کودکتان کوچک‌تر بود انجام می‌ دادید، اما رشد و سواد کودک تان بدین معنی نیست که شما باید از این کار دست بکشید.

5. با کودکتان بازی کنید

با کودکتان بازی کنید، هر بازی از درست کردن لگو گرفته تا قایم باشک. حتی زمانی که وقت بازی کردن ندارید، یک موسیقی شاد بگذارید و از او بخواهید تا با آن ورزش کند در حالی که شما کارهایتان را انجام می دهید. پدر یا مادر بودن به شما این فرصت را می‌‌دهد تا با کودکتان سرگرم باشید و خوش بگذرانید پس تا جایی که می توانید از این فرصت استفاده کنید.

6. سیاست داشته باشید اما با عشق و منطق

سیاست تربیت کودک به معنی تنبیه کردن او نیست بلکه نشان دادن روشی برای تصمیم گیری درست است. شما با این روش عشق خود را به کودکتان نشان خواهید داد. زمانی که شما با مهربانی با او درباره این که چه رفتاری درست و چه رفتاری اشتباه است صحبت می‌کنید، در واقع نشان می‌‌دهید که او تا چه اندازه او برایتان مهم است.

 


7. به کودکتان بگویید که چرا دوستش دارید

هر روز یکی از خصوصیات خوب کودکتان را به او گوشزد کنید. آیا از این که او به موقع تکالیفش را انجام می‌دهد، خوشحال هستید؟ یا این که او به خوبی مشکلاتش را با دوستان و خواهر یا برادرش حل می‌کند؟ این نکات مثبت کوچک را به خاطر بسپارید و هر روز یکی از آنها را بازگو و از کودکتان تشکر کنید.

8. با هم بخندید

تاثیر خنده را در زندگی‌تان از یاد نبرید. شما می‌توانید عادات روزانه را برای خودتان تبدیل به زمانی خاص کنید. به عنوان مثال هنگام خوردن صبحانه، برای هم جوک تعریف کنید یا آخر هفته ها کنار هم دراز بکشید و داستان‌های خنده دار بگویید.

9. تمام توجه خود را به کودکتان دهید

کودکان از این که والدین تمام توجه خود را به آنها نمی‌ دهند، ناراحت می‌ شوند. بنابراین زمانی که می‌خواهید با کودکتان صحبت کنید تلفن و چیزهای دیگری که حواس شما را پرت می‌کند، کنار بگذارید. البته گاهی شما مجبورید شام درست کنید یا به کودک کوچک‌تر خود رسیدگی کنید اما باید زمانی همه آنها را متوقف، به کودکتان نگاه کنید و به حرف هایش گوش دهید، حتی برای چند دقیقه.

مهم نیست شیوه ابراز علاقه شما چگونه است، اما انجام روزانه آنها را از یاد نبرید. زیرا روزی می‌رسد که شما قبل از آن که فکرش را بکنید، می‌بینید که کودکتان آنقدر بزرگ شده که خانه را ترک کند. بنابراین از همراهی با کودکتان در هر لحظه از زندگی لذت ببرید.

نی نی بان - پردیس بختیاری

پسندها (9)

نظرات (2)

مادر بزرگ
23 فروردین 94 12:47
_______@@@________@@_____@@@@@@@ ________@@___________@@__@@@______@@ ________@@____________@@@__________@@ __________@@________________________@@ ____@@@@@@___وبلاگت خيلي قشنگه______@@ __@@@@@@@@@__@@@@@@@_________@@ __@@____________منتظر حضور گرمت_______@@ _@@____________@@@@@@@@@@_____@@ _@@____________ هستــــــــم ___@@@ _@@@___________@@@@@@@______@@ __@@@@__________@@@@__________@@ ____@@@@@@_______________________@@ _________@@_________________________@@ ________@@___________@@___________@@ ________@@@________@@@@@@@@@@@ _________@@@_____@@@_@@@@@@@ __________@@@@@@@ ___________@@@@@_@ ____________________@ ____________________@ _____________________@ ______________________@ ______________________@____@@@ ______________@@@@__@__@_____@ _____________@_______@@@___@@ ________________@@@____@__@@ _______________________@ ______________________@
kosar
25 فروردین 94 15:12
سلام خاله جونم.چه وب نازی دارید.!!! وکوشولوتونم به خودم رفته چون هم سفیده وهم نازه وبانمک. اگه به وب من سربزنید خوشحال میشوم .ازتون کلی سپاس گزارم.