محمدطاهامحمدطاها، تا این لحظه: 16 سال و 2 ماه و 11 روز سن داره
رهارها، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 23 روز سن داره
محمد پارسامحمد پارسا، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 10 روز سن داره

بهونه هاي زندگي

با رعایت این نکات، بهترین عکس‌ ها را از کودکتان بگیرید

1394/5/29 13:29
1,717 بازدید
اشتراک گذاری

از آنجایی که کودکان به سرعت رشد می‌کنند، حال زمان آن است که دوربین عکاسی خود را بردارید و از لحظات کودکی فرزندتان عکس بگیرید. با رعایت نکاتی که در زیر برایتان آورده‌ایم، شما هم می‌توانید بهترین عکس‌ها را از کودکتان به یادگاری بگذارید.

هنگام عکس گرفتن بنشینید
 
شما از کودکتان بسیار بلندتر هستید. از آنجا که بهترین عکس‌های کودکان از زاویه دید هم سطح با خودشان است، بهتر است ارتفاع خود را کم کنید سپس از او عکس بگیرید.
 
بر چشم‌ها تمرکز کنید
 
بهترین عکس‌های گرفته شده از انسان‌ها و حیوانات یک نقطه اشتراک داشتند: تمرکز بر چشم‌ها. اگر عکسی جذاب می‌خواهید، تمرکز را بر چشم‌های کودکتان بگذارید.
 
بگذارید خودش باشد
 
هدف از عکس‌ گرفتن ثبت شخصیت کودکتان در لحظه است، بنابراین به کودکتان اجازه دهید تا خودش باشد. بهترین عکس‌هایی که من از کودکان گرفته‌ام زمانی بوده که آنها مشغول بازی‌های مورد علاقه خود بوده‌اند. سعی کنید توجه او را به خود جلب نکنید تا عکس‌هایتان حالت طبیعی‌تری به خود بگیرد.
 
از آوردن نور شدید در عکس خودداری کنید
 
این قانون برای تمام عکس‌هایی که با دوربین دیجیتال گرفته می‌شود، صدق می‌کند. بهتر است عکسی که از کودکتان می‌گیرید کاملا یا در سایه یا در آفتاب باشد. اگر ترکیبی از هر دو باشد، عکس خوب گرفتن سخت خواهد شد.
 
از فلش استفاده کنید
 
اگر می‌خواهید چیزی را واضح‌تر در عکس نشان دهید، حتی در روز هم از فلش استفاده کنید. نور فلاش سایه‌ها، به عنوان مثال سایه های دور چشم و بینی، را از بین می‌برد.
 
به پس زمینه توجه کنید
 
به پس زمینه عکس توجه کنید. سعی کنید پس زمینه‌های خنثی انتخاب کنید تا تمرکز بیننده را به خود جلب نکند. شما می‌‌خواهید کودکتان در عکس بدرخشد، نه پس زمینه آن.
 
 
 
زاویه های گوناگون را انتخاب کنید
 
بیشتر ما عادت کردیم از زاویه رو به رو عکس بگیریم. بهتر است زاویه‌های دیگر را نیز امتحان کنید. به عنوان مثال پشت یا کنار کودکتان بایستید و از او عکس بگیرید.
 
حرکات او را محدود کنید
 
اگر فرزندتان خیلی کوچک است، او را روی تاب قرار دهید. در این صورت حرکات او قابل پیش بینی است (جلو و عقب) و شما می‌توانید بهترین زاویه را برای عکس گرفتن از او انتخاب کنید.
 
پسندها (12)

نظرات (1)

دلارام
31 مرداد 94 13:27
سلام مامانه نینی من قراره خاله شم و واسه همین ی وبلاگ واسه نینیه تو راهیمون درست کردم خوش حال میشم ب وبلاگم سر بزنین اگرم موافق تبادل لینک بودید بهم خبر بدین ــــــــــــــــــدلارامــــــــــــــــ