محمدطاهامحمدطاها، تا این لحظه: 16 سال و 1 ماه و 20 روز سن داره
رهارها، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 1 روز سن داره
محمد پارسامحمد پارسا، تا این لحظه: 7 سال و 8 ماه و 19 روز سن داره

بهونه هاي زندگي

غذاهای سریع و جذاب برای کودک

1394/9/24 15:30
828 بازدید
اشتراک گذاری

 مادرانی که فرزندان خردسال دارند همواره با دو مشکل اساسی در تغذیه آنها مواجه هستند: از یک سو توجه به علاقه آنها به انواع اسنک و غذاهای به ظاهر خوشمزه اما در باطن بی‌کیفیت و از طرف دیگر سیستم ضعیف و نوپای هاضمه آنها. 
به همین دلیل غذاهای جذاب و ساده‌ای که معمولا خوش آب و رنگ هستند (نظیر انواع اسنک‌های آماده) می‌توانند به خطری بالقوه برای سلامت کودکان دلبندتان تبدیل شوند. در مطلبی که پیش رو دارید وعده‌های غذایی ساده، جذاب و خوش آب و رنگ و از همه مهم‌تر سالم به شما معرفی می‌شود.

یک وعده خوشمزه با غلات

غلات دنیایی از ویتامین، کلسیم و فیبر هستند و به یاد داشته باشید که یک ظرف مملو از آنها که با شیر و میوه همراه باشد آنچنان وعده غذایی نیروبخشی است که برای استفاده به عنوان صبحانه باید به عنوان پیشنهادی بی‌پذیرفت. چنین ترکیبی می‌تواند آغازی سالم برای یک روز سالم باشد.

تکه‌های پنیر در قالب‌های فانتزی

کودک خردسال شما به هر چیزی که برایش جذاب باشد نگاه می‌کند، حتی اگر آن یک تکه پنیر باشد که با قالب‌های آشپزی به شکل یک حیوان جنگلی در مقابلش گذاشته شده است.

 انواع پنیر دنیایی از پروتئین محسوب می‌شود که مصرف آن در صبح هنگام انرژی لازم برای فعالیت‌های بدنی خردسال را تا شب هنگام فراهم می‌کند.

 خلاقیت بیشتری به خرج داده و برای حفظ سلامتی کودک از تکه‌های میوه که رنگ‎های مختلفی دارند در کنار پنیر طرح‌ دار استفاده کنید.

 


 

پاستا

این ماده غذایی دنیایی از کربوهیدرات در خود دارد و به دلیل آنکه در اشکال مختلفی تولید می‌شود همواره برای کودک جذابیت دارد.

 بد نیست همیشه مقداری پاستای آماده شده را در فریزر نگهداری کنید. زمانی که کودک برای خوردن یک میان وعده راهی آشپزخانه می‌شود کمی از آن را در مایکروویو گرم کرده و همراه با چند تکه مرغ پخته و سبزیجات و در نهایت سس گوجه فرنگی به او بدهید.

 او از خوردن لذت می‌برد و شما هم از خوردن او. یادتان باشد این وعده غذای در کمتر از ۲۰ دقیقه آماده می‌شود.

ترکیب اعجاب ‌‌آور ماست، آب میوه، میوه و البته موز

بچه‌ها عاشق چنین ترکیبی هستند. در این مخلوط میوه و ماست که می‌توان آن را ترکیبی بسیار مغذی دانست موز نقش مهمی دارد، میوه‌‌ای مملو از فیبر که برای سلامت سیستم هاضمه کودک مفید است.

 یک پیمانه میوه یخ زده یا تازه هم که به این ترکیب اضافه کنید معجون خوشمزه و انرژی‌زای کودک آماده می‌شود. بد نیست فرزند خردسالتان در روز یک تا دو بار از این معجون جذاب نوش جان کند تا ویتامین‌های لازم بدن نیز به شیوه‌ای جذاب تأمین شود.

کرپ توت فرنگی

کودکان معمولا علاقه زیادی به سیب و موز دارند اما برای تأمین ویتامین C بدن آنها نیز باید فکری کرد. میوه‌هایی نظیر توت فرنگی تازه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تأمین این ویتامین مهم است.

 اگر می‌خواهید اسنکی جذاب و خوشمزه با توت فرنگی آماده کنید، تهیه کرپی ساده از خمیر آرد کامل گندم و چیدن تکه‌های توت فرنگی در آن پیشنهادی است که نباید آن را رد کرد.

 

چیپس سیب زمینی شیرین

کودکان به اسنک‌هایی نظیر چیپس علاقه عجیبی دارند اما یادمان باشد که این ماده غذایی خوشمزه در دنیایی از روغن آماده شده که قطعا برای سیستم هاضمه کودک شما چندان مناسب نیست. 

حالا پیشنهاد می‌کنیم که در خانه از سیب زمینی شیرین که مملو از ویتامین A، B۶ و C است برای تهیه چیپسی خوشمزه استفاده کنید. خوردن آن با ماست یک ترکیب رؤیایی در کودک دلبند شماست.

بستنی کره بادام زمینی

تقریبا غیرممکن است کودکی به کره بادام زمینی «نه» بگوید. این ماده ارزشمند غذایی غنی از پروتئین و فیبر است. حالا اگر می‌خواهید تنوعی در نحوه خوردن آن توسط کودکتان ایجاد کنید پیشنهاد می‌کنیم ساندویچ یخی شبیه بستنی آماده کنید.

 در این بستنی از تکه‌های کلوچه یا کیک استفاده می‌شود. در واقع اینجا خبری از خوردن کره بادام زمینی با نان نیست و تکه‌های کیک جای آن را گرفته است. همچنین می‌تواند آن را ماست و تمشک ترکیب کرده و پس از یخ زدن به دست کودک مشتاق خود بدهید.

وب سایت نی نی بان

پسندها (1)

نظرات (0)