محمدطاهامحمدطاها، تا این لحظه: 16 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره
رهارها، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 21 روز سن داره
محمد پارسامحمد پارسا، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 8 روز سن داره

بهونه هاي زندگي

فواید باور نکردنی شیر مادر

1394/11/6 13:52
1,157 بازدید
اشتراک گذاری

برای سالهای متمادی، دانشمندان در حال تلاش برای این بودند که ثابت کنند چرا شیر مادر بهترین غذا برای نوزاد است.و بلاخره آنها یک روز به ثمره تلاش هایشان دست یافتند. شیر مادر دارای ۲۰۰ ماده است که با عفونت مبارزه می کند، به تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد کمک کرده و نوزاد بهتر م یتواند آن را هضم کند و ضامن رشد و سلامت بدن نوزاد می باشد ؛ شیر مادر ماده ای در خود دارد که براحتی قابل کپی کردن و همانند سازی نیست و جایگیزینی برای آن وجود ندارد.

مزایای بلند مدت شیردادن به نوزاد خطر ابتلا به آسم ، انواع آلرژی ، چاقی و برخی سرطان های مربوط به دوران کودکی را از نوزاد شما دور می کند.آنچه که دانشمندان به دنبالش هستند این است که بهترین راه شیردهی به نوزاد کدام است.

به علاوه برای سالم تر ماندن کودک شما ، شیر دادن به نوزاد می تواند هوشمندانه ترین راه حل باشد. بسیاری از تحقیقات نشان می دهند که کودکانی که از شیر مادر خود تغذیه می شوند به مراتب باهوش تر از کودکانی هستند که با شیرهای جایگزین تغذیه می شوند. شیردهی به نوزاد ضامن بقا و رشد کودک شما باشد که برای بسیاری از مادران نکته اساسی تربیت کودک شان به شمار می رود و باید در این مورد بیشتر فکر کنند.

فواید این شیردهی برای مادر نیز به همان اهمیت کودکان است. هورمون هایی که طی فرایند شیردهی از بدن مادر ترشح می شوند باعث می شود که چاقی ای که مادر در طی دوران بارداری بدست آورده بود در طول زمان از بین رفته و اندام مادر به همان سایز گذشته خود بازگردد.



و اما حالا ، شما باید بدانید که شیر مادر یکی از مقوی ترین مایعاتی است که کودک شما می تواند بخورد. این شیر برای کودک شما مواد مغذی بیشتری نسبت به شیر خشک دارد چیزی که محققان روی آن توجه ویژه ای دارند. اگر دارید برای آینده کودک خود برنامه ریزی می کنید تا م یتوانید به کودک تان شیر بدهید ت برای سلامتی هر دوی شما موثر و مفید باشد.

همچنین مادرانی که کودک خود را بیشتر و به مدت طولانی تری شیر می دهند از خطر ابتلا به سرطان سینه به دور هستند که بیشتر در زنان قبل از ۵۰ سال یافت می شود. این مزایا می تواند خود را از سه تا 6ماهگیبواسطه ادامه شیردهی و طولانی تر شدن زمان آن نشان داده شود.

پسندها (2)

نظرات (2)

.•♥خواهری بلور ♥•.
6 بهمن 94 15:09
سلام دوست عزیزم خوبید؟ به نیت ،نیت هامون ختم قرآن آسمونی گذاشتیم،خیلی خوشحال می شیم تو حس خوبمون شریک بشید. .. من و بلور منتظرتون هستیم ...
کیان
10 بهمن 94 8:56
خاله حالا من که شیر خشکی هستم چیکار کنم