محمدطاهامحمدطاها، تا این لحظه: 16 سال و 1 ماه و 20 روز سن داره
رهارها، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 1 روز سن داره
محمد پارسامحمد پارسا، تا این لحظه: 7 سال و 8 ماه و 19 روز سن داره

بهونه هاي زندگي

اتاق نوزاد چه رنگی باید باشد؟

1395/3/18 14:55
1,650 بازدید
اشتراک گذاری

اتاق یک نوزاد، نخستین دنیای رنگارنگ و روشنی است که نوزاد در آغاز تولد در آن سکنی می‌گزیند و از این‌رو باید به اندازه کافی برای او جذاب و دوست‌داشتنی باشد. می‌توانید با انتخاب مناسب و رنگ‌آمیزی خوب، این دنیای کوچک را برای او زیبا و شاد سازید.

در گذشته، بیشتر والدین اتاق‌خواب نوزاد خود را به ‌صورت ساده با رنگ آبی یا صورتی رنگ‌آمیزی می‌کردند اما امروزه انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق ‌کودک، پیشرفت و توسعه بسیار کرده و والدین با نگاهی به آینده برای دکوراسیون اتاق نوزاد خود رنگ انتخاب می‌کنند. یک اتاق‌خواب به‌رنگ صورتی ‌پاستل (ملایم) ممکن است خیلی زود تکراری و از مد افتاده شود، اما با اضافه کردن مقداری رنگ‌های چاشنی می‌توانید آن را به فضایی ایده‌آل و مناسب برای فرزند خود در سال‌های اولیه زندگیش تبدیل کنید.

والدین در انتخاب رنگ توجه زیادی به پسر یا دختر بودن کودک می‌کنند و در بازی با رنگ‌های قوی و شاد، فضایی دلنشین و لذت‌بخش برای فرزندشان تدارک می‌بینند. اتاق یک نوزاد، نخستین دنیای رنگارنگ و روشنی است که نوزاد در آغاز تولد در آن سکنی می‌گزیند و از این‌رو باید به اندازه کافی برای او جذاب و دوست‌داشتنی باشد. می‌توانید با انتخاب مناسب و رنگ‌آمیزی خوب، این دنیای کوچک را برای او زیبا و شاد سازید.

نکته مهم دیگر این است که هرچه تعداد رنگ‌های مورد استفاده در اتاق نوزاد بیشتر باشد، نیاز به استفاده از اکسسوری در دکوراسیون اتاق کمتر می‌شود و این کمک بسیاری به بودجه شما می‌کند. 

متحدسازی با کمک رنگ‌ها

استفاده از رنگ‌های سنتی در این اتاق نوزاد جلوه‌ای معاصر و آرام به آن داده است. تکرار رنگ اصلی دیوار در جاهای دیگر دکوراسیون و در وسایل دیگر، انسجام خوبی برای این دکوراسیون ایجاد کرده است. اشاره‌ای کم به رنگ سبز لیمویی نیز کنتراست لازم را برای زیبایی بیشتر تامین کرده است.

این دراور قدیمی که در بازسازی با رنگ لیمویی نو و زیبا شده است، در آن واحد هم فضای ذخیره‌سازی است و هم میز تعویض. برای دستگیره‌های کشوهای آن از رنگ دیوار‌ها استفاده شده که انسجام و زیبایی بیشتری را برای دکوراسیون ایجاد کرده است.

استفاده از رنگ فیروزه‌ای و سبز لیمویی در این اتاق نوزاد الهام بخش طبیعت است.

حل مشکل با کمک رنگ‌ها

آیا در اتاق نوزاد شما نور طبیعی به میزان کافی وجود ندارد؟! پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های گرم مانند زرد و طلایی استفاده کنید.

آیا نور خورشید با قدرت فراوان و به شدت بسیار وارد اتاق نوزاد شما می‌شود؟ پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های خنک و تیره‌تر استفاده کنید.

آیا به رنگ‌های قوی تمایل دارید، اما نمی‌خواهید برای تمام دیوارها از آن استفاده کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم برای سه دیوار و سقف از یک رنگ خنثی استفاده کنید و آن رنگ قوی و تند مورد علاقه خود را برای رنگ‌آمیزی یک دیوار استفاده کنید. با این کار اگر با مرور زمان از آن خسته شدید می‌توانید به راحتی آن را عوض کنید.

آیا می‌خواهید فضایی آرام بسازید؟ اتاق را با یک رنگ به صورت ساده رنگ‌آمیزی کنید. اضافه کردن رنگی دیگر، به خصوص اگر مکمل رنگ اصلی باشد بر انرژی فضا می‌افزاید و این اقدام خوبی برای اتاق بازی است.

طرح راه راه کاغذ دیواری نصب شده بر دیوار به خوبی با روبان‌ها و خال‌خال‌های پولکی موجود روی ملحفه‌ها هماهنگ شده و جلوه‌ای کلاسیک-مدرن به این اتاق بخشیده است.

رنگ صورتی ملایمی که برای دیوار این اتاق انتخاب و استفاده شده بسیار آرامش‌بخش و زیبا است و ترسیم حباب‌هایی روی زمینه صورتی رنگ، فضا را رویایی کرده است.

انتخاب پارچه‌ای رنگارنگ برای دکوراسیون تخت‌خواب نوزاد و همچنین شیوه نقاشی دیوار، فضای شاد و جذابی برای نوزاد به وجود آورده است. 

کار گروه فرهنگی،پرتال جامع و تخصصی کودک

پسندها (4)

نظرات (0)