محمدطاهامحمدطاها، تا این لحظه: 16 سال و 3 ماه و 5 روز سن داره
رهارها، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 17 روز سن داره
محمد پارسامحمد پارسا، تا این لحظه: 7 سال و 10 ماه و 4 روز سن داره

بهونه هاي زندگي

رابطه ی پدر و فرزندی!

1393/5/4 18:15
1,188 بازدید
اشتراک گذاری

شما آقایون!

خودتون رو در زمینه ی تربیت فرزند دست کم نگیرید!

برخلاف نظر بسیاری از مردم, شما پدرها هم به اندازه ی مادرها در رشد روانی کودک و ایجاد حس امنیت در اون نقش دارید. پس باید سعی کنید هماهنگ با همسرتون, رابطه هاتون با فرزندان رو متعادل کنید.

رابطه ی شما با فرزندان از اهمیت بسیار بالایی برخورداره, طوری که وجود خلاء در این رابطه, ضربه های جبران ناپذیری رو در آینده متوجه فرزندانتون می کنه...

البته شما نباید فکر کنید که مثلا بچه که تا ۳ الی ۴ سالگی چیزی نمی فهمه, پس من کاری باهاش ندارم!

نه, اشتباه نکنید

جنین از ۵ ماهگی در رحم مادر, صداهای خارج ار رحم رو تشخیص میده, پس, از همون موقع روزی چند بار با جنین صحبت کنید. مطمئن باشید به محض این که دنیا اومد و صدای شما رو شنید, شما رو خواهد شناخت و واکنش نشون خواهد داد!

پس دوران طلایی بارداری همسرتون از دست ندید!

خب حالا به سلامتی نوزاد شما دنیا اومد. تا ۶ ماهگی باید محبت زیادی از شما ببینه. شما می تونید در این مدت با

ماساژهای اصولی,

ارتباط های چشمی (نگاه کردن طولانی مدت در چشم نوزاد)

و صحبت کردن با کودک

این محبت رو بهش هدیه کنید!

نقش پدر در تربیت فرزند

 

می پرسید از ۶ ماهگی تا یک سالگی چه کار باید بکنید؟!

خب, حالا دیگه وقتشه که بازی های متنوعی رو به کارهای قبلیتون اضافه کنید. راستی, کتاب خوندن و قصه گفتن رو فراموش نکنید (فکر نکنید این کار فقط مخصوص مادربزرگ هاست!).

بازی با کودک علاوه بر این که لحظات شیرینی برای شما و فرزندانتون ایجاد می کنه, بلکه باعث افزایش مهارت های حسی, حرکتی, ذهنی و خلاقیت اونا میشه.

 

بازی پدر با کودک

 

الان کودک شما ۱ سالش شده. از الان تا ۲ سالگی چه کار می کنید؟!

خب حالا باید اون روابط گرم و صمیمی که از قبل ایجاد کردید رو مستحکم کنید. تحکیم روابط در این مرحله, باعث ایجاد و افزایش حس اعتماد به نفس برای تمام عمر میشه.

در این زمان که کودک راه میافته و قدرت تکلمش آغاز میشه, شما راحت تر می تونید باهاش ارتباط برقرار کنید. با هم به گردش برید, حرف بزنید, بازی کنید و …

البته یادتون باشه که در این سن, بچه ها دمدمی مزاج میشن و ممکنه لجبازی کنن, شما نباید از این رفتارشون ناراحت بشید! چون کم کم داره به مستقل شدن فکر می کنه!

رشد و پرورش این حس در کودک نه تنها آزاردهنده نیست بلکه شما باید بهش کمک کنید تا به استقلال طلبی ویژه ی این سن دست پیدا کنه!

 

رابطه ی پدر و فرزند

کلا از ۱۸ ماهگی به بعد, کودک به یک مقلد حرفه ای از کارهای والدینش تبدیل میشه.

در این دوران هم ارتباط گیری با فرزندتون رو فراموش نکنید, باهاش زیاد صحبت کنید و برای بیان مطالب خودتون, از کلمات ساده, جملات روان و کوتاه استفاده کنید. چون دامنه ی لغات فرزندتون هنوز خیلی محدوده!

پسندها (8)

نظرات (0)